اشتغالاقتصاد مقاومتیتعاون و کارآفرینیصنعتصنعت و تجارت

ارائه سه هزار طرح فناوری قابل تجاری سازی در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور بیش از 3000 طرح فناوری مراکز تحقیقاتی،دانشگاهی و دانشجویی که قابل تجاری سازی تشخیص داده شده اند در قالب قراردادهای اجرایی به سازمان ها و نهادهای صنعتی و اقتصادی واگذار خواهند شد.
به گزارش اقتصادروز و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری: این نمایشگاه از 26 تا 29 آذرماه 1398با حضور و مشارکت صدها مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه ها و مراکز علمی نقاط مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
یکی از بخش های مهم این نمایشگاه بخش فن بازار با بیش از 100 غرفه است که در این بخش؛پژوهش ها و کارهای تحقیقاتی که قابلیت اجرایی دارند، ارائه و پیش بینی می شود در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه ده ها قرارداد تجاری سازی طرح های تحقیقاتی در این بخش صورت بگیرد.
در بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری که همزمان با بزرگداشت هفته ی ملی پژوهش و فناوری برپا می شود، بیش از 350 مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم می گذارند که ارائه 400 محصول پژوهشی و فناورانه جدید مهمترین بخش آن خواهد بود.
این نمایشگاه در 5 سالن با مساحت 10 هزار متر مربع و حدود 200 غرفه دایر می‌شود که بیش از 100 غرفه مربوط به فن‌بازار، 45 غرفه دانشگاه‌ها، 30 غرفه پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند.
برگزاری چندین سمینار و همایش، کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی با حضور وزرا و مسئولین لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه های جانبی بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور است.
شناسایی توانمندی‏های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اعلام شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا