اجتماعی

بازسازی موزه ملی پس از ۸۰ سال

مدیرکل موزه‌ها تشریح کرد؛

مدیرکل موزه‌های کشور گفت: موزه ملی ایران پس از ۸۰ سال کاملا با استانداردهای جهانی بازسازی می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور به مناسبت هفته میراث جهانی و روز جهانی موزه‌ها در نشست خبری که ظهر روز ۲۳ اردیبهشت ماه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد، گفت: تا چند سال پیش موزه‌های وضعیت خوبی نداشتند و ما طرح اورژانسی برای آن‌ها داشتیم. الان احساس می‌کنیم موزه‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند. موزه دوران اسلامی‌ بالاخره راه‌اندازی شد و توانستیم در این وضعیت سه نمایشگاه از کشورهای ارمنستان، کره جنوبی و فرانسه در ایران برگزار کنیم. این اتفاق خیلی از باورها را تغییر داد و در جهان پیام‌های زیادی برای ما داشت.

وی گفت: درباره نمایشگاه موزه لوور نیز تمام مراحل اجرای نمایشگاه، طراحی، ساخت و نورپردازی مورد تأیید فرانسوی‌ها بود. حتی اعلام کردند کاری که ما انجام دادیم از آن‌ها هم بهتر بوده است و این اتفاق باعث شد که حضور اشیاء موزه لوور در ایران تمدید شود و در استان خراسان رضوی نیز، این نمایشگاه به مدت دو ماه برپا شود. این پیامد زمینه را برای همکاری در عرصه‌های بین‌المللی دیگر نیز فراهم کرد.

وی افزود: ما در نظر داریم هر ۵ روز یک موزه داشته باشیم. بازسازی موزه ایران باستان یکی از پروژه‌های بزرگ ما است. پس از ۸۰ سال این موزه کاملاً با استانداردهای روز جهان، بازسازی خواهد شد. این آرزوی بزرگ  موزه‌داران است.

کارگر درباره تعداد موزه‌های خصوصی فعال ایران توضیح داد: ۶۴ موزه خصوصی داریم و در سال پیش رو انتظار داریم که به ۱۰۰ موزه برسد. نسبت رشد موزه‌های خصوصی به موزه‌های دولتی، دو برابر است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا