اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس برای اصلاح جدی بودجه ۱۴۰۰

کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کسری شدید عملیاتی بودجه نزدیک ۳۲۰ هزار میلیارد تومان نشان دهنده این است که دولت اگر حتی هیچ هزینه عمرانی نکند و بخواهد سرپا بایستد، برای تامین هزینه‌ها ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

به گزارش اقتصاد روز، مهدی طغیانی ظهر امروز در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی پیرامون بودجه 1400 اظهار داشت: جلسه غیرعلنی امروز پیرامون بودجه 1400 تشکیل شد تا افکار نماینده‌ها در مورد بودجه به یکدیگر نزدیک شود.

وی با بیان اینکه بودجه امسال با مشکلات متعددی تقدیم مجلس شده است، تصریح کرد: کسری شدید عملیاتی بودجه نزدیک 320 هزار میلیارد تومان نشان دهنده این است که دولت اگر حتی هیچ هزینه عمرانی نکند و بخواهد سرپا بایستد، برای تامین هزینه‌ها 320 هزار میلیارد تومان کسری دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت تصمیم دارد این کسری را یا از محل فروش نفت و یا انتشار اوراق جبران کند و این وضعیت برای کشور می‌تواند مشکل‌ساز باشد و حتی دولت را از نظر مالی ورشکسته کند.

وی خاطر نشان کرد: ایده‌های مختلفی در اصلاح بودجه وجود دارد که برخی معتقدند باید بودجه رد شود و برخی معتقدند که در مجلس باید اصلاح شود، با این وجود فضای مجلس به سمت تایید بودجه سوق پیدا کرده که درون مجلس اصلاحات جدی بر روی آن صورت گیرد.

طغیانی در حالی این موضوع را بیان کرد که معتقد است باید اصلاحات جدی بودجه توسط دولت انجام گیرد و به خود دولت سپرده شود اما فضای مجلس به سمت اصلاح بودجه داخل مجلس پیش می‌رود.

منبع: تسنیم

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا