اجتماعیشهری

جمع‌آوری نزدیک به ۱۰۰هزار صندوق صدقات از معابر

۴ هزار یتیم فاقد حامی هستند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه همچنان ۴ هزار یتیم فاقد حامی هستند، از افزایش مددجویان تبصره ۱۴ در کمیته امداد خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز؛ «علیرضا عسگریان» معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)  درباره جمع‌آوری صندوق‌های صدقات از سطح معابر عمومی گفت: ۳۲۰ هزار صندوق صدقات بزرگ در معابر خیابان داشتیم که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار صندوق در نقاط نامناسب جانمایی شده بودند و جمع‌آوری شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صندوق‌های صدقات به صورت پیمانکاری به مراکز نیکوکاری سپرده می‌شود، ادامه داد: در جمع آوری صدقات نیروهای امداد اقدام می‌کنند، اما در ارائه صدقات به نیازمندان از مراکز نیکوکاری که تحت پوشش ما هستند کمک می‌گیریم. البته ما براساس نرم‌افزار و سامانه‌هایی که داریم تمام اقدامات این مراکز نیکوکاری را بررسی می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره دانش آموزانی که با مشکل تهیه تبلت و دست‌افزارها برای آموزش مواجه هستند، تصریح کرد: آمار دقیقی در این خصوص ندارم، اما تا جایی که کم و بیش اطلاع دارم تلاش بر این است که تا پایان سال مشکل دانش‌آموزانی که تبلت نداشته‌اند، برطرف می‌شود.

عسگریان همچنین درباره ایتام و محسنینی که همچنان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، خاطرنشان کرد: درباره ایتام نیاز به بررسی دقیق داریم، اما در حال حاضر حدود ۴ هزار یتیم همچنان فاقد حامی هستند. درباره ایتام، ما از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم تا خودشان به ما مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در طرح محسنین ما افراد نیازمند را در حد معقول شناسایی اولیه می‌کنیم. البته در طرح ایران مهربان تلاش می‌کنیم با جذب خیرین محسنین را تحت پوشش بیاوریم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات اقتصادی باعث افزایش خانواده‌های نیازمند شده است، گفت: بسیاری از خانواده‌ها در شرایط اقتصادی و کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و ما مجوز کمک به این افراد در قالب تبصره ۱۴ را دریافت کرده‌ایم.

عسگریان با بیان اینکه مددجویان تبصره ۱۴ افرادی هستند که به صورت موقت تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این افراد مددجوی دائمی ما نیستند و تا زمانی که از بحران خارج شوند تحت پوشش و حمایت ما هستند، سال گذشته نیز خانوارهایی از طریق تبصره ۱۴ تحت پوشش قرار گرفتند.

منبع: ایلنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا