اجتماعیتعاون و کارآفرینیشهری

جهادگران بسیجی به یاری کمیته امداد آمدند

تمرین توانمندسازی و اشتغال مددجویان

نخستین دوره جهادگران کارآفرین با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان و سازمان بسیج برگزار شد که هدف آن استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی برای کمک به برنامه اشتغال و توانمندسازی جامعه زیر پوشش این نهاد است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم ، کارآفرینی و اشتغال یکی از اهداف بزرگ کشور و مسئولان کشوری و نهادهای خدمت‌رسان است به گونه‌ای که تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف به‌کار بسته‌اند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان برای ایجاد اشتغال مددجویان اقداماتی انجام داده است و به موضوع کارآفرینی بیشتر از قبل پرداخته و از سال گذشته نیز طرح راهبران شغلی را آغاز کرده است.
در نظام راهبری شغلی برنامه اشتغال کمیته امداد کارآفرین‌محور شده است به نحوی که از کارآفرینان حرفه‌ای که تجربه و سابقه موفقی در یک زمینه اقتصادی دارند دعوت می‌کنند که به عنوان محور طرح‌های اشتغال کمیته امداد قرار بگیرند.
اصفهان یکی از استان‌های موفق در زمینه کارآفرینی و اجرای طرح راهبران شغلی است و مردم اصفهان نیز از این طرح استقبال کرده و حمایت می‌کنند.
اشتغال در کمیته امداد کارآفرین محور است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نخستین دوره جهادگران کارآفرین که با همکاری کمیته امداد اصفهان و سازمان بسیج برگزار شد با بیان اینکه برنامه اشتغال در این نهاد، کارآفرین محور است گفت: در اجرای طرح راهبری شغلی علاوه بر ایجاد اشتغال برای مددجویان، کارآفرینان هم به توسعه شغلی می‌رسند.
حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به نخستین دوره جهادگران کارآفرین که با همکاری کمیته امداد اصفهان و سازمان بسیج برگزار می‌شود، افزود: هدف این دوره استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی برای کمک به برنامه اشتغال و توانمندسازی جامعه تحت حمایت این نهاد است.
وی دستیابی به این هدف مشترک را نیازمند آموزش دانست و ادامه داد: این دوره به مدت 2 روز برگزار می‌شود و در آن آموزش‌های مقدماتی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: بخش اول آموزش‌ها مربوط به آشنا شدن شرکت‌کنندگان با ادبیات و مباحث مربوط به کارآفرینی و بخش دوم مربوط به معرفی و شرح الگوی اشتغال کمیته امداد است.
وی شرکت‌کنندگان در این دوره را افراد داوطلب برای کمک به اشتغال مددجویان دانست و گفت: این افراد به استخدام کمیته امداد در نخواهند آمد و ما به عنوان یک دستگاه اجرایی و نهاد انقلابی به دنبال استفاده از ظرفیت، توان و انگیزه جهادی آنها در راستای تسهیل اشتغال نیازمندان هستیم.
بیشتر بخوانیداجرای طرح راهبران شغلی توسط کمیته امداد
عبدالملکی با اشاره به اجرای طرح راهبران شغلی در کمیته امداد، گفت: اجرای این الگوی جدید برای نخستین بار در کشور از سال گذشته توسط کمیته امداد آغاز شد.
وی ادامه داد: در نظام راهبری شغلی برنامه اشتغال کمیته امداد کارآفرین‌محور شده است به نحوی که از کارآفرینان حرفه‌ای که تجربه و سابقه موفقی در یک زمینه اقتصادی دارند دعوت می‌کنیم که به عنوان محور طرح‌های اشتغال کمیته امداد قرار بگیرند.
عبدالملکی اظهار داشت: طرح‌های این کارآفرینان حرفه‌ای یک زنجیره ارزش در میان خود دارد که واحدهای کوچک و مستقلی در کنار این زنجیره ارزش شکل می‌گیرند و می‌توانند توسط مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی و از مزایای زنجیره ارزش ایجاد شده بهره‌مند شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه استان اصفهان در اجرای الگوی راهبران شغلی در شمار موفق‌ترین استان‌های کشور قرار دارد، گفت: این استان از لحاظ ذخیره کارآفرینی در میان استان‌های برتر کشور است و این به خاطر فرهنگ خاص و روحیه تلاش، پشتکار و خلاقیت این مردم است.
شناسایی کارآفرینان خبره و همکاری با کمیته امداد
وی مهمترین برنامه کمیته امداد در زمینه اشتغال را شناسایی کارآفرینان خبره و ترغیب آنها به همکاری با این نهاد در قالب طرح راهبران شغلی عنوان کرد و گفت: تأکید ما در کمیته امداد بر این است که طرح‌های کسب و کار این کارآفرینان علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان از لحاظ اقتصادی نیز برای آن ها به سوددهی ختم شود.
عبدالملکی با دعوت از همه کارآفرینان کشور برای همکاری با این نهاد در راستای ایجاد شغل برای نیازمندان، خاطرنشان کرد: این عزیزان می‌توانند به دفاتر این نهاد در سراسر کشور مراجعه و یا با ورود به پایگاه اینترنتی emdad.ir و اعلام جزئیات طرح خود در بخش «راهبرانه» در این امر خداپسندانه سهیم شوند.
وی قواعد حقوقی مربوط به تعامل کمیته امداد با کارآفرینان را بر مبنای سودآور بودن طرح برای کارفرما و مددجو به صورت همزمان دانست و گفت: کارآفرینان در طرح راهبران شغلی می‌توانند هم در زمینه آموزش مددجویان، تامین مواد اولیه، بازاریابی و هم در زمینه فروش محصولات به سود دست پیدا کنند که در کنار همه این‌ها منافع مددجویان نیز از طریق نظارت کمیته امداد محفوظ خواهد بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تجربه اجرای این طرح در سال 97 را تجربه موفقی ارزیابی کرد و گفت: 170 طرح با این الگو توسط کمیته امداد سال گذشته در سراسر کشور اجرا شد که نتایج قابل توجهی به بار آورد و معتقدیم مشکل اشتغال مددجویان را با پیگیری این طرح می‌توان برطرف کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا