بازرگانیصنعت و تجارت

رایزن بازرگانی ایران در ۵ بازار جهان مستقر است

معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقش تسهیلگری رایزان‌های بازرگانی در امر آشنایی تجار و بازرگانان با بازارهای هدف گفت:رایزن بازرگانی ایران هم‌اکنون در ۵ بازار جهان مستقر است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،مسعود کمالی اردکانی تاکید کرد: ۱۵ رایزن که به تازگی به کشور بازگشته‌اند اکنون در سازمان توسعه تجارت ایران استقرار دارند و اطلاعات خود را برای شناخت بیشتر بازارهای هدف صادراتی به فعالان اقتصادی استان‌ها ارایه می‌دهند.
کمالی اردکانی تاکید کرد: ارتقای کمی و کیفی آموزش و اطلاع‌رسانی به تجار و بازرگانان برای توانمندسازی آنان در خصوص بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی در دستورکار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.وی افزود: فعالیت‌های ترویجی مانند اعزام رایزنان بازرگانی و بهره‌مندی از ظرفیت آنان برای معرفی بازارهای صادراتی باعث رونق در این بازار خواهد شد.معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: فعالیت‌های زیرساختی مانند حمل و نقل، بانک، بیمه و استاندارد از طریق گفت و گو بین دولت‌ها تامین می‌شود.کمالی اردکانی یادآور شد: رفع سریع مشکلات زیرساختی بازاراهای اطراف ایران مانند کشورهای عراق، ترکیه، هندوستان، پاکستان ارمنستان و سایر کشورها در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.
وی ، با اشاره به نقش پرداخت مشوق‌های صادراتی در ترغیب صادرکنندگان گفت: سال گذشته ۱.۵ درصد اعتبار لازم برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در کشور محقق شد.
به گفته وی، در سال گذشته از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار درخواستی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در سطح کشور ۲۰۰ میلیارد ریال برابر ۱.۵ درصد محقق و دریافت شده است.
وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در سال‌جاری برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در کشور ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر درخواست کرده است.
کمالی اردکانی تصریح کرد: پرداخت مشوق‌های صادراتی یکی از الزامات ایجاد رونق فعالیت‌های ترویجی در بازارهای صادراتی به شمار می‌رود که باید از طریق بودجه‌های سالانه اختصاص یابد.
معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: امید است اعتبار درخواستی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی کشور در سال‌جاری محقق شود.
تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در سطح کشور باعث رونق در صادرات و ارزآوری ایران خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا