صنعتصنعت و تجارت

زیرساخت واگذاری معادن به بخش خصوصی فراهم شود

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، گفت: برای رونق معادن، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار دارد لذا مدیران استانی زیرساخت این امر را فراهم کنند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، رضا رحمانی غروب دوشنبه در جمع خبرنگاران سمنانی، خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های واگذاری معادن به بخش خصوصی شد و بیان کرد: دولت باهدف رونق معادن و اشتغال‌زایی، واگذاری به بخش خصوصی را در بخش معدن، در دستور کار دارد اما لازمه این امر اهتمام مدیران استانی نسبت به جذب سرمایه‌گذاری است.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت‌های عظیم معدنی دارد، افزود: باید بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف ازجمله معادن در سطح کشور فراهم شود.

معادن کوچک حمایت می‌شوند

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن را بخش جذابی برای سرمایه‌گذاری خواند و تأکید کرد: فولاد و مس دو ظرفیت ویژه ایران اسلامی در بسیاری از استان‌ها است که می‌تواند درزمینهٔ تولید و اشتغال مؤثر باشد.

رحمانی سرمایه‌گذاری در معادن کوچک را دیگر سیاست دولت در سال۹۷ درباره معادن دانست و تأکید کرد: ایجاد زنجیره معادن و صنایع مربوط به فلزات به‌خصوص فلزات اساسی موردنیاز کشور است که تدوین آن در دستور کار قرار دارد لذا دراین‌باره همچنین باید گفت رونق اقتصادی و اشتغال، هدف اصلی از تدوین این طرح است.

وی به معادن استان سمنان نیز اشاره کرد و خواستار بهره‌برداری از ظرفیت‌های اساسی این استان در بخش معدن شد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: یکی از نیازهای کشور که در این بخش با کمبود نیز روبرو هستیم، معادن مس برای تولید است لذا یکی از راه حل‌های رفع این کمبود، تقویت معادن کوچک محسوب می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا