اشتغالاقتصاد مقاومتیاقتصادیصنعتصنعت و تجارت

 شرکت تراکتورسازی ایران مصداق بارز جهش تولید

شرکت تراکتورسازی تبریز علاوه بر اینکه در عرصه تولید تراکتور و ماشین‌آلات وابسته هم با رسیدن به خودکفایی بالا، به جهش تولید دست یافته و تحریم‌ها را بی اثر کرده، بر زنجیره تولید مواد غذایی و اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هم اثرگذار است.

به گزارش اقتصاد روز از تبریز، شرکت تراکتورسازی تبریز علاوه بر اینکه در عرصه تولید تراکتور و ماشین‌آلات وابسته هم با رسیدن به خودکفایی بالا، به جهش تولید دست یافته و تحریم‌ها را بی اثر کرده، بر زنجیره تولید مواد غذایی و اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هم اثرگذاری قابل توجهی داشته است.

آمریکا به‌دلیل همین توانمندی‌ها، تراکتورسازی تبریز را به نام و رسماً در لیست تحریم‌ها قرار داده ولی مهندسان جوان و نیروی کار توانمند این شرکت توانستند با سربلندی از این مرحله عبور کنند و به جهش تولید دست یابند. جهش تولیدی که این شرکت را به سومین خودروساز بزرگ ایران تبدیل کرده است

شرکت تراکتورسازی تبریز با مجموع 12 هولدینگ خود، تراکتور را از ریخته‌گری قطعات تا موتورسازی و در نهایت مونتاژ تراکتور خودش انجام می‌دهد که این روند تولید بیش از 6000 فرصت شغلی ایجاد کرده و حجم عظیمی از قطعه‌سازان استان را فعال کرده است.

منبع: تسنیم

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا