اجتماعیشهری

مدیران شهری دوباره غافلگیر شدند/ مردم گرفتار ترافیک‌های طولانی

اولین برف پاییزی پایتخت بارید. خیابان‌ها مسدود شد. مردم در بزرگراه‌ها زمینگیر شدند. مدارس هم تعطیل شد، شهرداری و پلیس راهنمایی از آماده‌باش نیروها خبر می‌دهند اما این مدیران شهری هستند که دوباره غافلگیر شدند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس،انگار قرار نیست مشکل پایتخت نشینان حل شود؛ یک بار به بهانه باران و این بار به بهانه برف. صبح امروز برف بارید و خیابان‌های شمال شهر قفل شد.
برف آمد و نبود ماشین‌های برف‌روبی و شن و نمک ترددها را مختل کرد و مدارس تهران را به تعطیلی کشاند.
تا دو هفته پیش باران شدید خیابان‌های تهران را مسدود کرد و تردد شهروندان به سختی انجام شد. شهرداری علت مسدودی معابر را ریختن زباله در انهار و جوی‌ها اعلام کرد و امروز هم که برف بارید، باز هم مردم مقصر شدند؟!
مردم در خیابان‌ها مانده‌اند.معابر با یک بارش برف مسدود شد. هیچ کس از بارش رحمت الهی خوشحال نیست . مردم عصبانی شده‌اند از این بی‌تدبیری، منتظر مانده‌اند تا کسی به فریادشان برسد و آنهایی را که یکی دو ساعت است در برف زمینگیر شده‌اند کمک کند.
ولنجک، دربند، بلوار دانشجو و … از جمله نقاطی هستند که به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی معابر امکان حرکت خودروها وجود ندارد.

همانگونه که سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به فارس گفت: تردد خودروها در برخی معابر شمالی تهران امکانپذیر نیست.

سردار مهماندار عمده علت عدم تردد خودروها را نشستن برف بر روی معابر، عدم برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک اعلام کرد.

انسداد معابر شمالی پایتخت همچنان ادامه دارد تا جایی که حمید موسوی شهردار منطقه یک در خصوص ترافیک سنگین در معابر این منطقه گفت: مخازن سطح معابر منطقه یک پر بود و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی تیم‌های خدمات شهری این منطقه در حالت آماده باش بودند اما بارش‌ها از ساعت بدی شروع شد چرا که در ساعت ابتدایی روز یعنی حوالی ساعت 7:20 دقیقه امروز تا 8:40 دقیقه بارش برف بسیار سنگین بود به گونه ای که کل معابر سطح منطقه سفید پوش شد و باعث ایجاد ترافیک سنگین در معابر شد.
موسوی با بیان این که بارش برف و ترافیک سنگین در معابر سبب شد که ماشین آلات شهرداری نتوانند کار خود را انجام دهند تصریح کرد: ما به دلیل عدم سرویس دهی ماشین آلات برای برف روبی و شن پاشی مجبور شدیم که متوصل به عوامل انسانی شده و در حال حاضر نیز نیروی انسانی در حال پاک سازی معابر است.

وی با بیان این که در حال حاضر معابر نیاوران، سه راه یاسر و غیره ترافیک سنگین نسبت به سایر معابر دارد گفت: تمام تلاشمان این است که در درجه اول نسبت به پاک سازی معابر اصلی اقدام کرده و بعد از آن به سراغ معابر درجه دو و کوچه‌ها خواهیم رفت.

همچنین رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 با اشاره به بارش برف شدید با بیان این‌که در حال حاضر در محدوده یادگار امام دچار مشکل هستیم، گفت: به علت شدت ترافیک صبحگاهی خودروهای نمک‌پاش نتوانستند وارد معابر شده و نسبت به پاکسازی اقدام کنند؛ با این حال اکیپ‌های پیاده تجهیز شده و عوامل انسانی به صورت پیاده اقدام به نمک‌پاشی معابر می‌کنندکه این مساله زمانبر است.
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره آخرین جزئیات وضعیت اتوبوس‌های تهران به دلیل بارش برف به فارس گفت: در حال حاضر دو خط اتوبوسرانی به دلیل این موضوع مسدود شده که یکی خط 10 و مسیر دانشگاه علوم تحقیقات و دیگری خط 4 است که در جنوب به شمال چمران قرار گرفته و روبروی برج آتیه‌ساز با مشکل همراه شده است.

وی افزود:‌وضعیت تردد اتوبوس‌ها در سراسر تهران به صورت آنلاین رصد می‌شود که از صبح چند مورد سرخوردگی اتوبوس‌ها به دلیل لغزندگی به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: عکسی که در فضای مجازی در مورد حادثه دو اتوبوس بی‌آرتی در بزرگراه امام علی مشاهده شده مربوط به یکی از این سرخوردگی‌هاست و خوشبختانه مصدومی به همراه نداشته و اکنون وضعیت به روال عادی بازگشته است.

این در حالی است که با توجه به هشدارهای هواشناسی از روزهای گذشته، بارش برف در استان تهران اعلام شده بود، اما متاسفانه با وجود اینکه مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز از آمادگی کامل خدمات شهری برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف به فارس خبر داد، اما در عمل شاهدیم که اقدام قابل توجهی برای برف‌روبی و پاکسازی معابر صورت نگرفته است.

اصغر عطایی مدیرکل خدمت شهری شهرداری تهران به آماده‌باش کامل شهرداری و آماده بودن تجهیزات و لوازم برف‌روبی و دپوی شن و نمک پرداخت و عمده مشکلات بوجود آمده در بحث تردد و ترافیک در تهران را غافلگیری شهروندان دانست و گفت: به هر تقدیر بخشی از مشکلات ناشی از آن است که شهروندان با بارش برف غافلگیر شده و بخشی از تمهیداتی که باید خودشان می‌اندیشیده از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم را نیندیشیده و امروز شاهد بروز برخی مشکلات هستیم!

صبح امروز جلسه ای با حضور پیروز حناچی شهردار تهران درباره برف برگزارشد.

نوشین سرور رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران به جلسه امروز اشاره کرد و از پایش نقاط برف گیر پایتخت با دوربین‌های ترافیکی خبر داد.

وی با بیان این که در پی بارش صبحگاهی برف در تهران جلسه فوری در مرکز کنترل ترافیک برگزار شده است، گفت: در این جلسه که از دقایق ابتدایی امروز صبح با حضور شهردار تهران و معاون استاندار تشکیل شده است تمامی معاونین شهردار و روسای سازمان‌های دخیل همچون آتش نشانی ، اتوبوسرانی و غیره حضور دارند.

وی با بیان این که در این جلسه که به ریاست شهردار تهران برگزار شده با پایش شهر توسط دوربین‌های ترافیکی وضعیت بررسی می‌شود، گفت: نیروهای خدمات شهری و اکثر معابر مناطق 1و2 و 3 و 5 فعال هستند و در حال خدمات رسانی به شهروندان می‌باشند.

هر بار با بارش باران و برف مسؤولان وظیفه خود را بین سازمان ها مرتبط پاسکاری می کنند مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و پلیس شهرداری مقصر می داند و شهرداری سایر نهادها را و در پایان هم معلوم نیست وظیفه در هر دستگاه در بحران چیست؟

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا