اقتصاد بین المللاقتصادینفت و انرژی

هند و آمریکا با انعقاد قرارداد گازی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار توافق کردند

در سالهای اخیر هند و آمریکا روابط نزدیک سیاسی و دفاعی داشته اند. اکنون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد صادرات انرژی این کشور به هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده انرژی را افزایش دهد و دو طرف برای انعقاد یک قرارداد گازی کلان به ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری توافق کردند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،نشریه «انرژی وورلد» نوشت: مقامات هندی اعلام کردند که بزرگترین شرکت وارد کننده گاز ال ان جی هند به نام پترونت با شرکت آمریکایی «تلارین» برای امضای توافقنامه گازی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار در طول سفر ترامپ به هند توافق کردند.
دونالد ترامپ در تاریخ ۲۳ فوریه به هند سفر خواهد کرد.
مقامات هندی افزودند: شرکت پترونت در پروژه گازی شرکت تلارین به ارزش ۲۷.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به این ترتیب با در دست داشتن سهام خواهد توانست سالانه ۵ میلیون تن گاز مایع طبیعی از آمریکا دریافت کند. قیمت گاز صادراتی به هند ۶ دلار در هر یک میلیون واحد گرمایی بریتانیا خواهد بود. این قیمت ارزان تر از قرارداد کنونی گازی هند با قطر محسوب می شود.
هند قصد دارد سهم گاز طبیعی در بخش انرژی خود را از ۶.۲ درصد کنونی به ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. این اقدام با هدف مقابله با آلودگی شدید هوا در شهر های مختلف این کشور از جمله دهلی نو انجام می شود.
این کشور همچنین در حال گسترش ترمینال های واردات گاز ال ان جی برای ترغیب سوخت پاک تر است. دهلی نو از قطر درخواست کرده است تا قیمت گاز فروخته شده به این کشور را کاهش دهد.
منابع نفتی و گازی ماه گذشته اعلام کردند که شرکت نفتی ایالت گجرات هند نخستین محموله وارداتی گاز طبیعی مایع را از قطر دریافت کرده است.
داده های منتشر شده نشان می دهد که هند در دوره نوامبر ۲۰۱۸ تا ماه مه ۲۰۱۹ به صورت روزانه ۱۸۴ هزار بشکه از آمریکا نفت خام خریداری کرده است که این حجم واردات در مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ هزار بشکه نفت خام در روز بوده است.
در مقایسه با کشورهای تولید کننده نفت در خاورمیانه، واردات نفت هند از آمریکا چهار برابر افزایش یافته است.

پالایشگاه های نفتی هند در اوایل سال جاری قرارداد های جدیدی با کشورهایی از جمله مکزیک و آمریکا امضا کردند. همچنین شرکت های هندی در سال های گذشته واحد های جدیدی احداث کرده اند تا بتوانند نفت ارزان تر و با کیفیت پایین تر پالایش کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا