اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارتکشاورزی

وام اشتغال روستایی امسال به ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گفت: امسال بین ۱۶ تا ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای روستایی و عشایری پرداخت می شود.
اصغر نورالله زاده عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح ۲ طرح فرآوری محصولات باغی شاهرود ، در باره تنوع تسهیلات اشتغال روستایی افزود: وام‌های اشتغال روستایی از ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است که برای ضمانت آن نیز می‌توانند از محل اجرای طرح تا زمین‌ها و محل‌های روستایی، اموال منقول و حتی وسایل کشاورزی مانند کمباین و تراکتور هم استفاده کنند.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، امسال بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه کسب و کارهای عشایری و روستایی پرداخت می‌شود.
نورالله زاده افزود: با استفاده از تسهیلات این صندوق طرح‌های بسیار خوبی در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات صنایع غذایی به بهره برداری رسیده که تکمیل کننده زنجیره بخش کشاورزی بوده و ارزش افزوده بسیار خوبی برای روستاییان و کشاورزان به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تا پایان سال بدون هیچ وقفه‌ای در استان سمنان انجام خواهد شد، افزود: در نشست‌هایی که امروز برگزار شد، مقرر شد تا حد امکان اعتبارات استانی افزایش یافته و تسهیلات مورد نیاز طرح‌های مصوب پرداخت گردد.
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با اشاره به ۲ طرح افتتاح شده در شاهرود گفت: این واحدها حلقه‌های مفقوده در زنجیره بخش کشاورزی بودند که راه اندازی آنها موجب افزایش ارزش افزوده شد.
افتتاح طرح فرآوری و بسته بندی سنجد یکی از برنامه‌های امروز مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید بود.
حجم تولید این طرح ۳۵۰ تن در سال است و مبلغ تسهیلات دریافتی از صندوق با نرخ سود ۶ درصد یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال و سهم آورده متقاضی هم ۶۴۰ میلیون ریال بوده و برای ۷ تن ایجاد شغل گردید.
افتتاح نخستین خط تولید، بسته بندی و فرآوری میوه دیگر برنامه امروز بود، حجم تولید سالانه این واحد ۱۰۰ تن انواع محصولات باغی است، برای راه اندازی این واحد ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از صندوق کار آفرینی امید دریافت شده و آورده متقاضی نیز یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بوده و برای ۱۲ تن اشتغالزایی شد.
شهرستان شاهرود یکی از تولیدکنندگان مهم محصولات باغی کشور است.
سطح زمین‌های زراعی شاهرود ۱۸ هزار هکتار است که ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی استان سمنان را شامل می‌شود.
سطح باغ‌های شهرستان شاهرود هم ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۲ درصد باغ‌های این استان را تشکیل می‌دهد.
این شهرستان با داشتن ۴۰۰ هزار رأس دام سبک ۲۴ درصد از دام سبک استان سمنان و با داشتن ۳۱ هزار رأس دام سنگین ۳۰ درصد دام سنگین استان را دارد.
میزان تولید محصولات زراعی شاهرود سالانه ۲۳۰ هزار تن و محصولات باغی ۱۵۵ هزار تن است که ۵۰ درصد از تولید باغی استان سمنان است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا