اجتماعیتعاون و کارآفرینی

چرا حکم مدیرعاملی تامین اجتماعی صادر نمی شود؟

علی رغم سپری شدن بیش از۲۰ روز از معرفی محسنی بندپی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی کماکان حکم مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی بلاتکلیف مانده است.

به گزارش اقتصاد روز، ظاهرا قرار است که مدیر عامل این سازمان بیمه‌ای، شخصی باشد که هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشته باشد.

موضوع مهمی که طی سالهای گذشته اختلافات زیادی را بین دو وزارتخانه کار و بهداشت برپا کرده بود .

برخی اوقات نیز جنگ رسانه بیم دو وزیر تبدیل می‌شد حاصل همین ناهنماهنگی و عدم درک مسائل و مشکلات مشترک بود.

ظاهرا رئیس جمهور نیز این موضوع را درک کرده و هماهنگی بین دو وزارتخانه را شرط انتصاب مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی قرار داده و به همین دلیل نیز تاکنون تاخیرزیادی در انتصاب حکم بوجود آمده است. شنیده ها حاکی از آنست که ظاهرا وزرای دو وزارتخانه درگیر در موضوع بر سر  « طاهر موهبتی »، مدیرعامل بیمه سلامت به توافق نهایی رسیده اند و یزودی حکم وی صادر خواهد شد.

« طاهر موهبتی » در دولت هشتم ، معاون وزارتخانه تازه تاسیس رفاه و تامین اجتماعی بود که نقش زیادی در تاسیس و راه اندازی این وزارتخانه ایفا نمود.

وی همچنین بعنوان معاون بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نیز معاون سازمان تامین اجتماعی فعالیت داشته و شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب وی برای مدیرعاملی این سازمان عریض و طویل آشنایی جامع و کامل وی به به هر سه بخش ذکر شده و مقبولیت وی در نزد کارکنان سازمان تامین اجتماعی باشد.

بنابراین وی می‌تواند حلقه ارتباط مناسبی با دولت و مجلس و وزارتخانه های کار و بهداشت باشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا