اقتصاد مقاومتیاقتصادیصنعت و تجارت

جذب نخبگان از مهمترین اولویت های قرارگاه خاتم الانبیا است

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا

شهرکرد- فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: جذب نخبگان از مهمترین اولویت های قرارگاه خاتم الانبیا در راستای افزایش کیفیت خدمات به مردم است.

به گزارش اقتصاد روز، سعید محمد در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وضعیت خوبی در استان‌های کشور نسبت به فعالیت‌های خالصانه قرارگاه برقرار است و علاقه‌مندیم پروژه‌های استان به صورت عملیاتی پیش رود.

وی بیان کرد: خاتم الانبیا امکان ورود به پروژه‌های با اعتبار زیر ۱۵۰ میلیارد تومان را ندارد و این امر به دست و پای ما را می‌بندد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه در بخش راه آهن اصفهان – شهرکرد برای قطعه اول و سوم آن پیمانکار مشخص شده و مدیریت خوبی داشته است، ادامه داد: باید زیرسازی راه آهن تکمیل شود و گرنه نمی‌توان شروع جالبی داشت زیرا روسازی کاری با سرعت است و باید ریل گذاری راه‌آهن انجام شود که پس از اتمام قطعات اول و سوم روسازی قابل انجام است.

وی ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی موافق باشد می‌توان این پروژه را با ظرفیت ماده ۵۶ انجام داد اما باید یکی از بانک‌های عامل مسئولیت را تقبل کند تا قرارگاه پیمانکار بخش روسازی شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مورد آزاد راه شهرکرد- ناغان گفت: این طرح ردیف اعتباری دارد که می‌توان آن را پیگیری کرد و ما با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این خصوص رایزنی می‌کنیم و اگر نظر وزارت راه مثبت باشد می‌توانیم پیگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال آزاد راه‌های زیادی در سطح کشور توسط قرارگاه تکمیل می‌شود و در این زمینه ظرفیت خوبی داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: در حوزه مسکن، قرارگاه محدودیت دارد و به طور مستقیم با مردم در ارتباط نیست.

وی با بیان اینکه قراردادی جامع با وزارت بهداشت منعقد شده و اکنون در اکثر شهرها بیمارستان سازی با جدیت ادامه دارد، عنوان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری هم قرار بود بیمارستانی احداث شود اما به دلیل ناهماهنگی داخل استان، این بستر فراهم نشد.

وی ادامه داد: بیمارستان رازی در تهران با ۲۰۰ تخت خواب توسط توسط قرارگاه خاتم الانبیا تکمیل و تحویل شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه برای پروژه‌های علوم پزشکی شهرکرد امکان تهاتر ملک وجود دارد و ما توانایی انجام آن را داریم، عنوان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌ها را دارد.

وی در خصوص پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق گفت: با وزارت نیرو دو تا سه پروژه را انجام دادیم که به شدت گرفتار شدیم و این هم به دلیل نبود درآمدهای ارزی است که مشکلات زیادی را به وجود آورده که دیگر امکان ورود نداریم.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی علاقمند هستیم در پروژه‌ها حضور داشته باشیم و یک توافق با وزارت جهاد کشاورزی امضا شده است که در بخش اراضی منابع طبیعی می‌توان با آوردن سرمایه گذار از محل مالکیت زمین تا سقف ۳۰ درصد به سرمایه‌گذار مالکیت داده شود تنها باید توجیه اقتصادی بررسی شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: بر اساس این توافقنامه از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشور شناسایی که از این میزان تاکنون ۵۰ هزار هکتار سبز شده است.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر در ۶۰ شرکت تعاونی سهامدار شدند و این امر می‌تواند به صورت یک مدل در استان مطرح باشد زیرا زمینه‌های خرد امکان سرمایه‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: در پروژه امام قیس اعلام آمادگی می‌کنیم و هم اکنون ۵۰ درصد ذخیره سدهای کشور از فعالیت‌های قرارگاه خاتم بوده است.

وی در زمینه پتروشیمی بروجن گفت: امکان ورود قرارگاه به این پروژه نیست زیرا اعتبار سنگین و اشتغالزائی پایینی دارد که باید بررسی شود.

محمد در ادامه بیان کرد: در این سفر توافق نامه با شهرداری شهرکرد امضا می‌کنیم و امکان ورود به پروژه‌های آنها را داریم اما باید کارهای پایان کار شهرداری انجام شده باشد تا امکان واگذاری به پیمانکار قرارگاه وجود داشته باشد.

وی گفت: اکنون قرارگاه حدود ۵۰ هزار نیروی مستقیم و ۱۵۰ هزار نیروی پیمانکار دارد.

محمد گفت: یک هزار و ۲۵۱ نفر در موضوع جوشکاری با قرارگاه فعالیت می‌کنند و همچنین از نخبگان استان ۲۰ نفر جذب قرارگاه خاتم الانبیا شدند.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا