حمل و نقلصنعت و تجارت

سازمان راهداری بخشنامه افزایش کرایه را ابلاغ کرد

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری از ابلاغ بخشنامه افزایش کرایه حمل توسط رئیس سازمان راهداری خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز ،

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در بخش کالا و در بخش مسافری پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست و حمل و نقل نه تنها یک صنعت مشتق به شمار می‌رود بلکه در خدمت سایر فعالیت‌ها نیز قرار دارد.

باقرجوان یادآور شد: ارائه خدمات در مراسم بزرگی، چون سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، راهیان نور و اربعین حسینی لوح زرینی بر افتخارات و فعالیت‌های راهداری به شمار می‌رود چراکه فعالیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و این حجم از جابجایی در کمتر مکانی در دنیا اتفاق افتاده یا خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: امسال فعالیت‌های بهتر و جدیدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد؛ بر این اساس موضوع مسافران چه در ناوگان شخصی و چه در ناوگان عمومی، ریلی، هوایی و جاده‌ای که این موضوع باید جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی توسط نرم‌افزارهای هوشمند در اختیار، فعالیت‌های ویژه و گسترده‌ای بر اساس برنامه ریزی مدون اجرایی می‌شود که این مهم ارتقای بهره وری و مدیریت سیستمی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

باقرجوان ادامه داد: در حوزه جاده باید مردم را با بخش حمل و نقل جاده‌ای عمومی آشتی داد، با تجمیع سامانه‌های موجود و با شناسنامه دار کردن، بهره وری در این بخش را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل بار و مسافر مزیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که مغفول مانده است، افزود: مناسب‌ترین و چابک‌ترین شرایط در جابجایی بارهای سریع، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است ضمن اینکه این مهم مزیتی است که باید مورد ساماندهی قرار گیرد تا شرایط مطلوب‌تری ایجاد شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در بخش صنفی یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌شود، بحث تعاونی است که باید حتماً تشکیل شود و یکی از مباحثی است که امسال به طور جدی باید به آن پرداخت.

باقرجوان با بیان اینکه وضعیت ناوگان استان‌هایی نظیر استان مرکزی مطلوب است ولی کافی نیست، گفت: در این بخش ۱۸ درصد افزایش ظرفیت و افزایش فعالیت را شاهد هستیم و قطعاً در سال جاری این رقم افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون مسافر در کشور جابجا شده است. در مورد افزایش کرایه حمل مباحثی مطرح است و بخشنامه‌ای از سوی ریاست سازمان اعلام شده و طی آن مقرر شده که رانندگان موظف هستند نسبت به تغییر وضعیت اتوبوس خود اقدام و شرایط لازم را در وسیله نقلیه خود فراهم کنند تا مشمول آئین نامه جدید افزایش قیمت‌ها بشوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بازدید از وضعیت ناوگان گفت: این موضوع نقطه عطفی است تا بتوان سرمایه‌گذاران را جذب کرد ضمن اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه ارائه تسهیلات به ناوگان‌های حمل و نقل صورت گرفته است.

باقرجوان بیان کرد: باید از تسهیلات برای تعمیرات اساسی و اورهال و افزایش کیفیت خدمات استفاده شود تا به ظرفیت‌های موجود کمک شود و به دنبال آن وضعیت ناوگان ارتقا یابد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا