اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایرانبازرگانیصنعت و تجارت

صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

نه قاطع هیات نمایندگان به کاندیدای سلاح‌ورزی

صبح امروز انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی ایران برگزار و صمد حسن زاده به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

به گزارش اقتصاد روز ، انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی ایران بعد از گذشت چند ماه برگزار شد.

۲۱ نفر به عنوان نامزد ریاست اتاق تأیید صلاحیت شده بودند که در جریان برگزاری انتخابات، ۱۷ نفر انصراف داده و ۴ نفر باقی ماندند.

بر اساس نتایج رأی گیری، صمد حسن زاده با ۲۰۸ رأی به عنوان رئیس دوره دهم اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.

گفتنی است؛ سلاح‌ورزی و حامیانش طی چند ماه گذشته سعی بر آن داشتند که روند برگزاری انتخابات اتاق ایران و تأیید صلاحیت وی را قانونی جلوه دهند، اما سرانجام پس از گذشت ۷ ماه از حضور غیرقانونی حسین سلاح‌ورزی در سکانداری پارلمان بخش خصوصی،  امروز اول بهمن ماه انتخابات مجدد برگزار شد و با انتخاب گزینه جدید اتاق مشخص شد که عزم قاطعی بر اجرای مُر قانون در خصوص برکناری سلاح‌ورزی و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی از سوی دولت وجود داشته است.

در این انتخابات از ۴۹۸ عضو هیئت نمایندگان ، ۴۱۳ نفر رای دادند. از بین چهار کاندید صمد حسن زاده ۲۰۸ رای، فرج الله معماری ۱۸۱ رای، احد عظیم زاده ۱۵ رای و مجتبی غیابی پنج رای کسب کردند و سه رای نیز باطله بود.

با توجه به اینکه صمد حسن زاده پیش از این عضو هیئت رئیسه بود ، در ادامه انتخابات دیگری برای عضو جایگزین او در هیئت رئیسه برگزار خواهد شد.

حسین پیرموذن نایب رئیس سوم اتاق بازرگانی

بر اساس نتایج انتخابات اتاق بازرگانی ایران، حسین پیرموذن به عنوان عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، امروز اول بهمن ماه (یکشنبه) انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی ایران در هشتمین جلسه هیئت نمایندگان دور دهم اتاق ایران، بعد از هفت ماه اختلاف دولت و بخش خصوصی بر سر انتخابات دور دهم اتاق، برگزار و صمد حسن زاده با کسب ۲.۸ رای رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

از بین چهار کاندیدا صمد حسن زاده ۲۰۸ رای، فرج الله معماری ۱۸۱ رای، احد عظیم زاده ۱۵ رای و مجتبی غیابی پنج رای کسب کردند و سه رای نیز باطله بود.

اما با توجه به اینکه صمد حسن زاده پیش از این عضو هیئت رئیسه بود، در ادامه انتخابات دیگری برای عضو جایگزین او در هیئت رئیسه هم برگزار و حسین پیرموذن با ۱۸۶ رای به عنوان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.

محمود تولائی، علی اکبر عبدالملکی و خورشید گزدرازی نیز به ترتیب ۶۳،  ۲۵ و ۸۷ رای کسب کردند و یک رای هم باطله بود.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا