اجتماعیشهری

ضرورت توجه بیشتر به درس قرآنی و نماز در آموزش و پرورش

سنگدوینی در نشست با مدیران موسسات قرآنی گلستان عنوان کرد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران موسسات قرآنی گلستان گفت: در آموزش و پرورش باید به درس قرآنی و نماز بیشتر توجه شود و نمازخانه‌های مدارس وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

به گزارش اقتصاد روز،  رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران موسسات قرآنی گلستان گفت: در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب در کشور ضعیف عمل کرده‌ایم و آنچه که امروز در خصوص بی حجابی در جامعه شاهد هستیم نتیجه کم کاری در این حوزه است.

وی افزود: باید دستگاه‌هایی که متولی فرهنگی هستند را فراخوانده و از آنها بخواهیم برنامه‌های فرهنگی خود را خصوصاً در حوزه فرهنگ و حجاب ارائه کنند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: در آموزش و پرورش باید به درس قرآنی و نماز بیشتر توجه شود و نمازخانه‌های مدارس وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

سنگدوینی گفت: مسئولان باید دغدغه‌های متولیان فرهنگ به خصوص مربیان موسسات قرآنی که بدون هیچ چشم داشت مالی در راه اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش می‌کنند را بشنوند و در راستای رفع مشکلات اقدام کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اتفاقات اخیر و ترویج بی حجابی نتیجه دور ماندن از فرهنگ قرآنی و ائمه اطهار در کشور است.

وی ادامه داد: مدیران موسسات قرآنی مواردی که لازم است در برنامه توسعه هفتم و بودجه مجلس به آن رسیدگی شود را ارائه کنند تا در مجلس مطرح و به آن رسیدگی شد.

سنگدوینی افزود: بسیاری از نخبگان دانشگاهی ما مسیر پیشرفت خود را از مکتب‌های آموزش قرآن آغاز کرده‌اند و به مدد قرآن در زندگی پیشرفت کرده‌اند و این افراد باید شناسایی و معرفی شوند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد بودجه خوبی را برای موسسات قرآنی در بودجه ۱۴۰۲ در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی مهم‌تر از دین، قرآن و موسسات قرآنی در جامعه نیست و باید همه مسئولان تلاش خود را برای گسترش معارف قرآنی و رفع مشکلات موسسات قرآنی در جامعه به کار بگیرند.

سنگدوینی تصریح کرد: آموزش قرآن در تربیت فرزندان ما و پیشرفت جامعه نقش بسیار زیادی دارد اما ورود خیرین به گسترش موسسات قرآنی را نداریم و این به دلیل عدم فرهنگ سازی نسبت به این امر مهم در جامعه است.

خانه ملت

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا