اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایران

فساد رؤسای اتاق‌ بازرگانی شهرستان‌ها ناشی از حمایت‌های غیرقانونی اتاق ایران است

نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: فساد رؤسای اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها ناشی از حمایت‌های غیرقانونی اتاق ایران از آنان است.

به گزارش  اقتصاد روز به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد بازرگان صبح امروز در نشست خبری از اتاق بازرگانی به‌عنوان مشاور سه قوه یاد کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی با توجه به وظایف قانونی خود، خدماتی را به اعضای تحت پوشش که در زمینه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی فعال هستند ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران در رأس اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها قرار دارد، افزود: تعداد اعضاء اتاق شهرستان نیز به نسبت تعداد اعضا در اتاق بازرگانی یران است.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی بندرعباس از برگزاری انتخابات دوره جدید در روز  11 اسفند سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از میان اعضای اتاق، 15 نفر هیئت نمایندگان و از آن میان 5 نفر به‌عنوان هیئت‌رئیسه انتخاب می‌شود و مدت مأموریت این اعضا 4 سال است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی در دنیا یک تشکل بین المللی است و تایید اصالت کالا یکی از مهم ترین وظیفه این اتاق است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: در اتاق بازرگانی، امضاهای مجازی تعریف‌شده که در اتاق شهرستان امضای رئیس هیئت‌رئیسه و نواب وی جهت تائید به اتاق جهانی ارائه می‌شود بنابراین از وظایف اصلی اتاق تعیین اصالت کالا است.

بازرگان از عدم انتصاب دبیر به عنوان یکی از تخلفات صورت‌گرفته در اتاق بازرگانی بندرعباس ذکر کرد و ابراز داشت: رئیس اتاق بازرگانی عهده‌دار انتصاب و معرفی دبیر است و در هیئت‌رئیسه تائید شود، تاکنون شخصی به عنوان دبیر معرفی نشده و علیرغم چندین بار تذکر به رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین اعتراض به اتاق ایران؛ متأسفانه تاکنون پاسخی از اتاق ایران ارائه نشده است.

وی گفت: یکی از تخلفات صورت‌گرفته منصوب به رئیس اتاق بازرگانی بدین شرح است که با بررسی یک کارت بازرگانی به اسم خانم “ت” متوجه شدیم که هیچ کس در جریان صدور این کارت نبوده و کارت بازرگانی مزبور از کمیته صلاحیت عبور نکرده است.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: شخص داوطلب (خانم ت) به علت عدم اصالت شرکت ثبت‌شده، مدرک تحصیلی جعلی، نداشتن سابقه تجارت، عدم صلاحیت اخلاقی و … صلاحیت داشتن کارت بازرگانی را نداشته است، به‌واسطه این کارت تعداد یک‌هزار و 263 خودرو واردشده است.

بازرگان به سیکل صدور کارت بازرگانی اشاره داشت و ادامه داد: ابتدا، متقاضی درخواست کارت کرده و باید شرایطی از قبیل حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، کارت پایان خدمت، داشتن حداقل 23 سال سن، وضعیت مالی، داشتن محل کسب، تائید صلاحیت اخلاقی و شغل داشته باشد که پس از تائید اولیه و حضور در کلاس‌های اتاق بازرگانی، در صورت قبولی، کارت برای وی صادر می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا