اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایرانبازرگانیصنعت و تجارت

قدردانی از کارآفرینان برتر و پیشکسوتان صنعت در هشتمین جشنواره امین الضرب

هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب در تالار وحدت برگزار و از کارآفرینان برتر و پیشکسوتان صنعت تجلیل شد.

به گزارش اقتصاد روز ؛ هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب در ۱۴۰ سالگی تاسیس اتاق تهران به عنوان دیرپاترین نهاد بخش خصوصی کشور برگزار شد و اعضای هیئت داوران این دوره شامل ۲۲ نفر از پیشکسوتان صنعت، فعالان تشکلی، عده ای از برگزیدگان دوره‌های گذشته امین‌الضرب، مدیران باسابقه صنعت و تجارت و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق تهران برترین‌ها را انتخاب کردند.
بر اساس این گزارش؛ تعداد کارآفرینان ثبت‌نامی برای رقابت از طریق سایت اتاق تهران ۱۰۰ نفر و تعداد کارآفرینان معرفی شده به هیئت داوران از سوی تشکل‌های بخش خصوصی ۶۲۰ نفر بودند که تعداد کل پرونده‌های داوری شده به ۷۲۰ پرونده رسید و داوری اولیه با ۱۰ شاخص در حوزه‌های صنعت، تجارت، بانک و بیمه، حمل‌ونقل، استارت‌آپی(نوآفرین)، خدمات، اقتصاددانان، پژوهشگران و پیشکسوتان انجام شد.
در مرحله اول از ۷۲۰ پرونده، ۱۰۰ پرونده، در مرحله دوم ۵۰ پرونده با بالاترین امتیاز و در مرحله نهایی ۹ نفر به عنوان چهره‌های برگزیده انتخاب شدند.
از این ۹ نفر، ۳ نفر برنده تندیس امین‌الضرب (دو کارآفرین برتر و یک مدیر باسابقه اقتصادی)، ۵ نفر صنعتگر و کارآفرین و پیشکسوت برنده لوح و نشان امین‌الضرب و یک اقتصاددان هم به دلیل پاسداشت فعالیت در حوزه آموزش و سیاستگذاری اقتصادی و ترویج اقتصاد آزاد رقابتی برنده نشان امین‌الضرب شدند.

محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: کارآفرینان دلسوز، متعهد و سلامت در هیچ بزنگاهی از ایفای مسئولیت اجتماعی خویش شانه خالی نکرده و از اسلاف خود آموخته‌اند که خدمت به خلق، هدف و اولویت اول و فراموش‌نشدنی آن‌ها، و نیز پیمانه ارزیابی و قیاس آیندگان از ایشان خواهد بود.

نجفی عرب گفت: بر اساس چنین منطقی و در زمانه‌ای که مهاجرت به یک فرهنگ عمومی تبدیل‌شده، کمتر کارآفرین و صاحب کسب‌وکار بزرگی را می‌بینید که جلای وطن کند.

او افزود: در حالی‌که در تمام کشورهای جهان، ارکان حاکمیت، ‌دولت و مردم دائماً در حال ستایش کسانی‌اند که با کسب‌وکارشان ارزشی برای خلق ایجاد نموده و روند ساخت تمدن را مهیا کرده اند، متأسفانه جامعه ایران هنوز به این یقین نرسیده که در پس ظهور و طلوع یک کسب‌وکار، سال‌ها سخت‌کوشی و زحمت یک کارآفرین نهفته است.

نجفی عرب گفت: شوربختانه از سال‌های آغازین تأسیس دولت مدرن در ایران، تلاش‌های مستمر بخش خصوصی در ایفای نقش ملی و نیز احیای وجهه اقتصادی با ناکامی مواجه شده است. عدم‌اعتماد به کارآمدی و توأمان صداقت در عملکرد، دو روی سکه نگاه دولت به فعالان اقتصادی ایرانی را مشخص می‌کند.

او افزود: این نگاه متفاوت در کنار سؤبرداشت‌های طبقاتی و نیز تحلیل چپ‌گرایانه از اقتصاد، موجب شده است که کارآفرینی در مفهوم اجتماعی آن نه منادی امید، انگیزه و ارزش‌افزایی، بلکه مروج شکاف طبقاتی و ابزاری جهت سودجویی و تجمع ثروت ناپاک ارزیابی شود که این خود نیز جفایی مضاعف و ناحق در ادای دین به کسانی است که با درهم آمیختن دیدگاه ملی و آموخته‌های دینی، کمر همت به بازسازی اقتصاد وطن بسته‌اند.

رییس اتاق تهران گفت: نه‌تنها اقتصاد، بلکه جامعه ایران امروز نیازمند ترویج اندیشه کسانی است که در بزنگاه‌های حساس تاریخی، با ایستادگی، مقاومت و ازخودگذشتگی، مانع از توقف چرخ اقتصاد وطن شده‌اند. کارآفرینان طی یک دهه گذشته، دلایل بسیاری برای دل‌زدگی از کسب‌وکار داشته‌اند.

موانع مختلف از اقتصاد دستوری گرفته تا فساد و بحران‌های ناشی از حکمرانی نامطلوب، همگی قدرت لازم و کافی برای تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها را داشته‌اند، اما دلسوزی برای آینده ایران و نگاه ملی کارآفرینان، آنان را در سنگر اقتصاد و در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها نگه‌داشته است. همه این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که فعالان اقتصادی کمتر از هر گروه و قشر دیگری در جامعه ایران مورد تکریم قرارگرفته‌ و با وجود تمام این نامهربانی‌ها و ناملایمات، کسب‌وکار خود را با نگاه عافیت‌طلبانه، متوقف نکرده‌اند.

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی

تعداد کارآفرینان ثبت‌نامی برای رقابت از طریق سایت اتاق تهران ۱۰۰ نفر و تعداد کارآفرینان معرفی شده به هیئت داوران از سوی تشکل‌های بخش خصوصی ۶۲۰ نفر بودند که تعداد کل پرونده‌های داوری شده به ۷۲۰ پرونده رسید و داوری اولیه با ۱۰ شاخص در حوزه‌های صنعت، تجارت، بانک و بیمه، حمل‌ونقل، استارت‌آپی (نوآفرین)، خدمات، اقتصاددانان، پژوهشگران و پیشکسوتان انجام شد.

مسعود صرامی،  بنیانگذار شهرک سلامت و سیتی سنتر اصفهان

هایده شیرزادی، موسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه

محمد اسماعیل قدس، رییس هیئت مدیره شرکت کدبانو (دلپذیر) و پخش پگاه

سید محمد موسوی گروه بهداشتی فیروز

رسول بیوک، مسئول کارخانه شکلات‌سازی آیدین

مجید راهب، بنیان‌گذار گروه صنعتی راهب

فریدون مهبودی، پدر بیوتکنولوژی دارویی و کارآفرین برتر

مسعود خوانساری، رئیس سابق اتاق تهران و بنیان موسسه امین الضرب

از این ۸ نفر، ۳ نفر برنده تندیس امین‌الضرب (دو کارآفرین برتر و یک مدیر باسابقه اقتصادی) و ۵ نفر صنعتگر و کارآفرین و پیشکسوت برنده لوح و نشان امین‌الضرب شدند.

همچنین مسعود نیلی اقتصاددان برجسته و استاد بازنشسته دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف به دلیل فعالیت در حوزه آموزش و سیاستگذاری اقتصادی و ترویج اقتصاد آزاد رقابتی برنده نشان امین‌الضرب شد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا