اجتماعیشهری

بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) دنیای ایثار ، عشق و خدمت

در پیام محسن آخوندزاده یزدی رئیس هیأت مدیره مؤسسه نیکو کاری خدام الحسین (ع) یکسال پس از شروع مدیریت مجمع توانبخشی و نگهداری معلولان امام علی (ع) آمده است؛ اکنون مشیت الهی بر آن شده است که مسئولیت سختی بر عهده ما گذارده شود.

مسئولیت نگهداری از ۲۰۴ فرشته مهربان که گرچه زبانشان کوتاه یا جسمشان دارای کاستی‌های ظاهری است، اما روحی بلند و خدایی قوی دارند که ناظر و شاهد ماست. حال که مرکز امام علی (ع) به بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) واگذار و تحویل گردیده، مسئولیتی سنگین بر گردن همه ماست.

هیأت مدیره بنیاد همه تلاش خود را خواهد کرد و البته وظیفه آقای سید حسن تقوی مدیر عامل از همه سنگین‌تر است. اما هر کدام از ما به عنوان عضوی از خانواده خدام الحسین (ع) باید با تمام توان تلاش کنیم تا انشاالله در انجام این وظیفه آبرودار نام بیرق خدام الحسین (ع) باشیم.

در دیدار سردبیر پایگاه خبری اقتصاد روز که ضمناً ریاست هیأت عامل مرکز نیکوکاری یاوران امداد را عهده دار هستند، با آقای وحید رضایی معاونت اقتصادی و مشارکتهای مردمی بنیاد و همچنین مصطفی رستمی معاونت اجتماعی و توانمندسازی در جهت همکاری‌های متقابل نیکوکاری و رسانه‌ای،

رضایی در مورد چگونگی تأسیس این بنیاد گفت: بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) با هدف کمک به نیازمندان، محرومان و انجام فعالیت‌های عام المنفعه با در نظر گرفتن طیف متنوعی از مخاطبین به صورت مستقل و کاملاً مردم نهاد از زمستان ۱۳۹۶ با حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شروع به خدمت‌رسانی کرد.

با عنایت الهی و یاری مردم عزیز در سایه استفاده از عقلانیت و شفافیت، خدمات خود را گسترش داد که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به احداث مرکز جامع توانبخشی «یارا» با کارکرد کمک به افراد دارای معلولیت در مناطق محروم جنوب غرب تهران اشاره داشت.

از سال ۱۴۰۰ تیر این بنیاد مسئولیت اداره مرکز نگهداری و توانبخشی امام علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری معلولین ذهنی کشور در منطقه ازگل شمال تهران با قدمت ۵۰ سال فعالیت وظیفه نگهداری و توانبخشی بیش از ۲۰۰ دختر معلول ذهنی و جسمی شدید بالای ۱۴ سال که برخی از آن‌ها فاقد خانواده می‌باشند را عهده دار می‌باشد.

وی افزود در این مجتمع خدمات شامل خدمات درمانی، تغذیه، فیزیوترایی، برگزاری اردوی هفتگی، اقدامات عمرانی و سایر خدمات مورد نیاز فرشتگان ساکن در این مرکز می‌باشد.

مرکز جامع توانبخشی «یارا» از جمله فعالیت‌های بنیاد نیکوکاری است که رضایی به فعالیت‌های آن اشاره کرد. طبق آمار رسمی کشور ۲۰۰ هزار نفر دارای معلولیت در استان تهران زندگی می‌کنند که ۶۰ درصد این عزیزان در جنوب استان تهران ساکن هستند.

شعبه شهرری بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) با هدف پوشش خدمات و رفع نیازمندی‌های این جامعه هدف، مرکز جامع توانبخشی «یارا» را در منطقه 16 تهران برای ساکنان شهر‌های جنوب استان تهران تأسیس کرد.

یارا مرکزی برای افزایش توانمندی افراد معلول است تا بتوانند از عهده کار‌های خود بر آیند و به استقلال برسند. به کمک خیرین بنیاد تمام این خدمات در بزرگترین مجتمع توانبخشی جنوب تهران با تعرفه خیریه به مددجویان نیازمند بدون هیچ محدودیتی ارائه می‌شود.

ما بر آنیم تا با استفاده از تخصص و مهارت خود در به کارگیری از تکنولوژی‌های مؤثر و به روز، طیف وسیعی از درمان‌های غیرجراحی را برای بیماری‌های اسکلتی، عضلانی و عصبی ارائه دهیم.

بنیاد نیکوکاری خدام الحسین(ع) (@nikookari1121) • Instagram photos and videos

این مجموعه در راستای رسالت خویش کمک به توانمند‌سازی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و ارائه خدمات نوین، تجهیزات و همچنین بهره‌گیری از توان نیرو‌های متخصص و صاحب‌نظر در عرصه‌های مختلف توانبخشی را مد نظر دارد که شامل خدمات شنوایی سنجی، گفتار درمانی، سوزن درمانی، ماساژ درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی و کاردرمانی است.

حمایت از مادران باردار در روستا‌های قلعه نو و جیتور و حسن آباد قم (400 مادر)، مشاوره و آموزش و امیددهی و تأمین (ارزاق تخصصی) پویش امید برای مادران دارای فرزند معلول با هدف امیددهی به این مادران با هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت از دیگر برنامه‌های این بنیاد بوده است.

در پایان این دیدار انسانی و پراحساس، دکتر پرویز عطایی قول هرگونه همکاری نیکوکاری و رسانه‌ای را به مدیران دلسوز و نیکوکار این مرکز داده و با دریافت هدیه تعدادی کفش‌های دخترانه برای فرزندان بی‌بصناعت دانش‌آموز دختر منطقه کوهسار البرز (دفتر مرکزی) بنیاد را با خاطره خوشی ترک کردند.

تلفن تماس مرکز بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع): ۹۰۰۰۱۱۲۰

کارت بانکی جهت‌واریز کمک‌های مردمی: ۶۱۰۴۳۳۷۲۷۸۸۲۹۶۷۴

شماره شبا: ۰۷۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۹۳۴۲۴۵۴۵۷۵ IR

شماره حساب ۹۳۴۲۴۵۴۵۷۵ بانک ملت

به نام بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع)

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا